Donncha O’Callaghan banned for two weeks for kick to head

first_imgWednesday Dec 3, 2014 Donncha O’Callaghan banned for two weeks for kick to head Poor Stuart Olding. His head must look similar to a rugby ball, because for the second time this season his attractive cranium has been roughed up by a boot. This time it was Munster lock Donncha O’Callaghan who did it, and has been suspended.The incident occurred early in the second half of the Munster and Ulster Thomand Park clash last week Friday. When Olding needed medical attention it wasn’t clear to see what happened at first, but replays showed that O’Callaghan’s boot made contact with his head.The 94 times capped Ireland lock appeared before a disciplinary committee in Glasgow, having been cited for allegedly kicking Olding in the Guinness Pro12 match.They reviewed footage of the incident and listened to representations from, and on behalf of, O’Callaghan. They found that he had committed an act of foul play and upheld the citing complaint.Their view was that the player’s actions had been reckless, but that the primary contact with the opponent had been on his shoulder and chest area. In terms of seriousness, his actions were at the lower end of World Rugby’s sanctions for foul play, which carries a 4 week entry-point suspension.In light of mitagating factors and due to O’Callaghan’s clean record over a long playing career, together with his conduct at the hearing, the committee determined that he should be suspended from playing for a period of two weeks, up to and including Sunday, 14 December 2014. “The committee accepted the action was not intentional,” said Munster’s team manager.The ban rules the 35-year-old out of back to back fixtures against Clermont in the European Champions Cup, starting this Saturday at home, before the reuturn fixture in France on Dec 14th. Olding, who was kicked in the head by Romain Taofifenua just over a month ago (resulting in a three week ban), left the field for treatment but came back on and finished the match.View the incident below, and official highlights from the match on page twocredit: Le-RugbynistereADVERTISEMENT Posted By: rugbydump Share Send Thanks Sorry there has been an error Big Hits & Dirty Play Related Articles 25 WEEKS AGO Suspensions handed down after testicle grabbing… 26 WEEKS AGO The ‘double ruffle’ splits opinion with fans… 26 WEEKS AGO WATCH: The nastiest and most brutal moments… From the WebThis Video Will Soon Be Banned. Watch Before It’s DeletedSecrets RevealedUrologists Stunned: Forget the Blue Pill, This “Fixes” Your EDSmart Life ReportsYou Won’t Believe What the World’s Most Beautiful Girl Looks Like TodayNueeyGranny Stuns Doctors by Removing Her Wrinkles with This Inexpensive TipSmart Life ReportsIf You Have Ringing Ears Do This Immediately (Ends Tinnitus)Healthier Living30+ Everyday Items with a Secret Hidden PurposeNueeyThe content you see here is paid for by the advertiser or content provider whose link you click on, and is recommended to you by Revcontent. As the leading platform for native advertising and content recommendation, Revcontent uses interest based targeting to select content that we think will be of particular interest to you. We encourage you to view your opt out options in Revcontent’s Privacy PolicyWant your content to appear on sites like this?Increase Your Engagement Now!Want to report this publisher’s content as misinformation?Submit a ReportGot it, thanks!Remove Content Link?Please choose a reason below:Fake NewsMisleadingNot InterestedOffensiveRepetitiveSubmitCancellast_img read more

Investigative reporter freed on bail after a year in pre-trial detention

first_img News News News Follow the news on China RSF_en ChinaAsia – Pacific Reporters Without Borders welcomes newspaper reporter Liu Hu’s release on bail after a nearly year in detention on trumped-up defamation charges designed to silence him. His release on 3 August demonstrates the weakness of the prosecution case against him.A resident of the southwestern city of Chongqing, Liu worked for the Guangzhou-based newspaper Xin Kuai Bao (Modern Express). He was arrested on 24 August 2013 for “spreading false rumours” after urging the authorities to investigate a local official – Chongqing chamber of commerce and industry deputy director and former vice mayor Ma Zhengqi – for alleged professional “neglect.”Formally charged with defamation after being held for 37 days, he was the victim of an “anti-rumour campaign” used to crack down on anyone daring to draw attention to corruption despite the Communist Party’s pledge to combat this problem.Liu’s investigative reporting led to his being singled out for punishment by the authorities, and to his being included in the Reporters Without Borders list of 100 “information heroes.”“We are delighted by Liu Hu’s release, even if it comes 344 days too late, and now the judicial authorities must drop all the charges against him,” said Benjamin Ismaïl, the head of the Reporters Without Borders Asia-Pacific desk.“We call for an end to the persecution of journalists and bloggers who expose cases of corruption and for the release of those who are still detained, such as Yin Yusheng, Dong Rubin and Xu Zhiyong. The lack of evidence against them shows the hidden political motive for their detention.”Announcing Liu’s release, his lawyer, Zhou Ze, said the authorities “were unable to proceed with his case in the allotted time frame.” He added that certain conditions would undoubtedly be attached to his release. After his release from Beijing detention centre No. 1, Liu returned to Chongqing.This directive was sent to the Chinese media: “Do not investigate, report, or comment on Modern Express reporter Liu Hu’s receipt of a written guarantee (of release) pending trial.”At least 30 journalists and 75 netizens continue to be detained in China, which is ranked 175th out of 180 countries in the 2014 Reporters Without Borders press freedom index. June 2, 2021 Find out more China’s Cyber ​​Censorship Figures August 6, 2014 – Updated on January 20, 2016 Investigative reporter freed on bail after a year in pre-trial detention to go further March 12, 2021 Find out more ChinaAsia – Pacific China: Political commentator sentenced to eight months in prison Help by sharing this information April 27, 2021 Find out more Receive email alerts News Organisation Democracies need “reciprocity mechanism” to combat propaganda by authoritarian regimes He still faces trial on a defamation charge for drawing attention to corruption, but his release confirms the weakness of the prosecution case last_img read more

Targeted threats against Quito staff of pan-Latin TV news channel Telesur

first_img December 24, 2019 Find out more Coronavirus “information heroes” – journalism that saves lives EcuadorAmericas News News Reporters Without Borders today condemned threats made in the past month against the Quito-based staff of the pan-Latin American TV news channel Telesur. This is not the first time the station, launched by the Venezuelan government, has been the target of hostility. The press freedom organisation calls on the Ecuadorean authorities to quickly put a stop to it.“The death threats and attempted sabotage of Telesur’s Ecuadorean branch come on the heels of attempts to harass and intimidate its Colombian correspondent, Freddy Muñoz (see release of 16 February),” Reporters Without Borders said. “Telesur represents an important current of opinion in Latin America and the way it is being attacked and smeared in some countries violates the principle of respect for editorial pluralism,” the organisation added. “The threats have already been reported to the Ecuadorean judicial authorities. We urge them to identify those responsible and bring them to justice.”In a Quito news conference yesterday, Telesur chairman Andrés Izarra condemned a “campaign of harassment against the station’s staff” in Quito that began about a month ago. He said journalist Helena Rodríguez had received death threats from a “Death to Telesur” email address. “The messages accuse her of being (Venezuelan) President Hugo Chávez’s prostitute,” he said. Similar threats have been sent to other staff members and one of the station’s vehicles was sabotaged.Muñoz, Telesur’s Colombia correspondent, was arrested at Bogotá airport last December by Colombian intelligence officials as he was returning from Caracas, where the station has its headquarters. Accused of being in the pay of the guerrillas of the Revolutionary Armed Forces of Colombia (FARC) and with a photomontage supposedly supporting this claim, he was detained until 9 January. He subsequently had to flee because the judicial authorities were looking for him again, and because he was under threat from Colombia’s paramilitaries.Telesur was launched on President Chávez’s initiative on 24 July 2005 as a counterweight to the influence of the US networks in Latin America. Izarra, a journalist and former communication minister in the Chávez government, has been its chairman since last year. The station is jointly owned by the governments of Venezuela, Argentina, Uruguay, Cuba and, most recently, Bolivia. RSF_en News Coronavirus: State measures must not allow surveillance of journalists and their sources Help by sharing this information Receive email alertscenter_img News Follow the news on Ecuador June 15, 2020 Find out more Organisation to go further June 13, 2007 – Updated on January 20, 2016 Targeted threats against Quito staff of pan-Latin TV news channel Telesur April 10, 2020 Find out more EcuadorAmericas Two months before Assange’s extradition hearing, RSF calls for his release on humanitarian grounds and for US Espionage Act charges to be droppedlast_img read more